October 28, 2014

BUNGA TANGAN UNTUK PENGANTIN DARI SCRAP SELUAR JEANS

Assalamualaikum...

Apa khabar teman-teman semua. Harap semua sihat-sihat belaka hendaknya. Apabila datang mood malas, hilang semua aura untuk update blog. Inilah kesudahannya, blog terabai tanpa pembelaan...he he he.Oh ya, musim cuti sekolah tak lama lagi akan menjelma. Masa inilah ramai yang ambil peluang untuk mendirikan rumah tangga. Post hari ini ialah bunga tangan/hand flower untuk pengantin. Material yang saya gunakan adalah soft fabrik jeans dan campuran bunga plastik. Fabrik jeans yang digunakan kebanyakkannya dari scrap seluar jeans balance dari aktiviti menjahit sebelum ini. Oleh sebab itu, colour bunga ros pada bunga tangan yang saya hasilkan anda nampak ada yang terang dan gelap.

Bunga tangan ini ada 30 tangkai bunga ros. Setiap satu tangkai ada 6 kelopak iaitu 4 kecil dan 2 besar. Maka, jumlah kelopak yang anda semua perlu draft+gunting+cantum ialah 180pcs. Saya mengambil masa selama seminggu untuk menyudahkan tugasan ini .Tidak kira weekend, weekdays pun saya curi-curi masa. Ianya berbaloi bila melihat hasilnya. Selamat mencuba.




proses penyusunan






No comments:

Post a Comment

Dialu-alukan untuk menghantar sebarang komen. Salah dan silap harap diperbetulkan dan sama-sama kita perbaiki.Semoga ilmu yang dikongsi diberkati.