March 12, 2014

CHOCOLATE BOX RECYCLE TO FOTO FRAME

Kali ini saya ingin publish kreativiti mengubah chocolate box ke foto frame. Hanya perlukan sedikit imaginasi & kreativiti diri untuk deco sesuatu yang biasa menjadi luar biasa .Barang yang boleh di kitar semula tidak sepatutnya dibuang. Think twice ya friends. Remember to practice your 3R (Reduce, Reuse & Recycle).

kotak luar
kotak dalam
1.Potong 4pcs fabrik jean mengikut ukuran kotak dan jahit.Ukurannya : jeans (panjang)-16.5"X1.5", jeans(pendek)-13.5"X1.5"
2. Untuk lebih gaya saya hiaskan kain tersebut dengan menjahit butang.





3.Attached tali ribbon pada kedua-dua bucu kotak dengan gam UHU. Kalau ada glue gun lagi memudahkan kerja. 



4.Kemaskan penghujung fabrik jeans tadi .Tarik supaya kain menegang dan lipat ke bahagian dalam kotak dan gam.
5. Lekatkan gambar pilihan anda di bahagian tengah kotak.Tak kisah gambar apa sekali pun asalkan cantik dipandang.

6.Tugasan telah berjaya diselesaikan. Mudah bukan? Sedia untuk di gantung di bilik anak dara korang semua.

7.Tapi kan macam ada sesuatu yang kurang. Weekend, saya transform sedikit foto frame sebelum ini .Saya lekat ribbon di bucu frame bahagian atas. Tali saya tukar dengan tali paper bag yang dah tak pakai.Ok tak?